水曜日, 7月 11, 2007

THE WALL STREET JOURNAL じゃーなる; サムライが売るレクサス

昨日のジャーナル、メインセクションのトップ記事は日本の
レクサスのディーラーに関する相当笑える記事でした。

ちなみに、昨日のジャーナルのオンラインエディションで最
もメールで転送された記事だと新聞に書いてありました。



The Samurai Sell:
Lexus Dealers Bow
To Move Swank Cars

In Japan, Toyota Revives
Ancient Hospitality Rites,
But Some Buyers Balk


リンクはここ


最後の、But Some Buyers Balk という部分、いい指摘です。

もうこれは記事をお読みいただくしかありませんが、オンライ
ン版にはレクサスの工場におけるエキセントリックな品質チェッ
クの光景がビデオで見れまして、興味深いです。

なお、記事の本質は下の記述につきます。トヨタは大真面目
で取り組んでいるのでしょうが、アメリカ人が読んだら日本人
はやっぱり不思議だ・・・・と思うことでしょう。


LEXUS RULES OF ETIQUETTE

• The Warrior's 'Waiting Position': Lean five to 10 degrees

forward when a customer is looking at a car.

• When serving coffee or tea, kneel on the floor with both

feet together and both knees on the ground.

• Bow more deeply to a customer who buys a car than one

who is window shopping.

• Practice the 'Lexus Face,' a closed-mouth smile said to

put customers at ease.

• Stand with left hand over right, fingers together and thumbs

interlocked, as the samurais did to show they were not about
to draw their swords.



サムライのウェイティングポジションやレクサスフェイスなんて
もう大爆笑です。筆者もやってみようかしら。


今日の激写;
なし